PDA

Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : KoH: Patch-Liste



arcain
18.10.04, 17:04
Werter KoH-Interessierte (so denn es welche gibt),

Im KoH-Forum hat einer der leitenden Programmierer eine erste recht generelle Liste gepostet, die auflistet, was Inhalt des ersten Patches von KoH sein wird. Hier die Liste:


Here are list of FEW things addressed. Complete list will come later.

- many bugs and crashes fixed
- multiplayer rebalance of some unit characteristics
- multiplayer bugs fixed (as disappearing units, not attackable towers, etc)
- gates have 10 times higher hit points (i.e. much harder to destroy with melee units)
- trebuchet range increased
- siege weapons, have higher hit points
- camping is more balanced, speed it increased, but refill works as % not as numbers
- replenishing arrows is a bit faster
- price for starts in multipalyer is % of the unit price
- better formation control, keep facing, etc.
- in CV we show now if the squad is in forest or not
- all ranged units have a bit lower attack when shooting
- longbows and fedual knights are toned down a bit
- spahis are toned down a bit
- crossbows has lesser bonus vs. armored units
- in WV diplomatic AI is improved
- in WV the difficulty on hard level is increased a bit
- AI will build faster higehr level units
- price for mercenaries variable now - can become very high
- price of KP is progressive (i.e. to make it 5 you have to invest a lot)
- improved initial army placement so not overlaps anymore
- unit stats are shown in tooltips when you buy units in MP or just fight in CV/MP
- many little bugs in WV are fixed
- forts will not shoot at friendly units anymore
- in MP siege defenders will have less gold and squads
- in WV getting back merchants trade route, costs relationship drop with other Kingdom
- AI won't agree that easily to give you gold
- AI won't agree that easily to peace once it attacked
- in general AI remebres better what happens in WV
- the so called spreaded relationship change is decreased.
- king deatch changes the relationship with other kingdoms
- vassality is evaluated better
- in WV minimap functionality is very much improved
- on minimap you can clearly distinguish between yours and other towns
- roll your mouse over a town in minimap shows infor of the town
- political mode of minimap allows you to select kingdom from it
- in MP there is ally/all chat
- sending locations in MP is improved
- allow for the time to stop in WV while you fight in CV on hard

... and many many more.


/ liest sich wie ich finde sehr gut :)

Elvis
18.10.04, 17:13
Ihr reagiert schnell werter arcain. :)
Wie ihr dort dann wohl auch gelesen habt, wird das Spiel dadurch vielleicht doch noch interessanter für mich.
Auch auf eure Meinung nach dem testen des Patches warte ich dann natürlich sehnsüchtig. :)

arcain
19.10.04, 19:40
Ein aktuelles Posting einer Sunflowers-Mitarbeiterin gibt weiteren Aufschluss über den kommenden Patch, den Termin, sowie weitere Dinge wie Multiplayer und die Frage nach einem Add On:

http://forum.sunflowers.de/showthread.php?p=66214#post66214

gruss
arc

arcain
23.11.04, 19:52
Der Patch ist auf nächste Woche Montag oder Dienstag angesetzt:
http://forum.sunflowers.de/announcement.php?f=18

gruss
arc

arcain
25.11.04, 12:50
eine aktuelle Patch-Liste mit Fixes, Balancing und neuen Features gibt es hier:
http://forum.sunflowers.de/showthread.php?p=74499#post74499

gruss
arc

TMl
25.11.04, 15:31
Ganz schön lang die Liste :D ...

arcain
25.11.04, 18:37
Leider ein wenig zu Multiplayer-orientiert, wie ich finde. die Zeit dafür hätten sie besser noch zusätzlich in den single-player-modus investiert. MP spielt mit dem Game ja eh niemand..

arcain
29.11.04, 19:16
Patch kommt morgen!

FlyingViking
29.11.04, 19:43
Juhu! :prost: